Friday, September 9, 2011

Bukan Menantu Pilihan


Hmmm salam semua....selamat pagi jumaat....haku mmg x da mood btul hari ni...membara ja dlm hati....mmg baru pukul 7.45 pagi ni dah bertimbun dosa aku .....penat malaikat catit agaknya.....!

Bukan apa, aku betul2 terkesan la dengan sorang makcik di kg aku ni.....kalo menantu ko tu menantu pilihan sgt....SETH TAN  wanna be or whatever pls no not disturb some other people life ok.....haku berang btul la.....x abis2 aku dengar citer dongeng m.cik ni pasal menantu lelaki baru dia yang serba bagus ko tau......bagi duit raya dengan dia (ni apa nak heran aku rasa mmg ramai bagi duit raya pada mak mertua kot.....ko jgn lupa kasi mak sendiri sudah la....!), ringan tulang mengalahkan menantu perempuan dia la, pandai sembang dengan warga veteran la n mcm2 lagi.......dia sibuk pom pang pom pang dengan mak haku.......bengang jugak la mak haku tuh.......sbbb apa ko tau......sbb laki aku ni bukan menantu baru yg rajin sembang ngan p.cik2......dia lebih diam dari menyampuk.....atau sembang yang tidak ketahuan hala......so sekarang ni m.cik tu seolah2 dok compare menantu dia ngan menantu mak aku la ko tau....aku pun x paham la m.cik2 ni....napa la nak sgt menantu pandai sembang ngan org2 tua plak dah.......kalo dia boleh respect org2 tua pun ok la kan.....benda ni btul la mrnganggu kepala otak aku.....sbb aku takut mak haku pun gamaknya tergoyah ngan stupid joke m.cik ni....

Kalo dolu2 nak di ikutkan menantu perempuan m.cik ni la yang plg world class.....i mean sebelum kahwen la kan...bernanah telinga aku dengar dia puji sebab bakal menantu dia anak orang kaya....kasi set pinggan mangkuk branded whatsoever.......sekali dpt menantu lelaki baru ni di lupakan menantu perempuan dia.......trus kutuk menantu perempuan and compare ngan menantu lelaki dia yg kononnya lebih ringan tulang kat dapur...... what a stupid joke.....aku kesian ngan menantu perempuan dia sbb dah mcm outcast plak dlm family m.cik tuh...kadang2 bukan la aku nak kata walaupun m.cik2 hidup lebih lama dari kita2 yang muda ni tapi ilmu agama tu still cetek jugak....membuat onar indirectly mcm ni dengan harapan org tau menantu dia lebih segalanya dan menantu org lain tah apa2.......bukankah ini tidak wajar....tidak patut sama sekali ko tau, mata duitan jugak rupanya m.cik2 ni yer.....setakat rasuah RM100 bukan 100USD yer sudah boleh bukak langkah terjah rumah org semata nak story menantu dia on top of the world and compare ngan menantu org lain......mcm nak ckp dgn mak haku...'ko adaaaa ker...?' ouchhhh (pinjam ayat my friend Pn.Aimi..)

I never wish my husband can be perfect towards other people.....mati ko tau kalo nak penuhkan hasrat semua org...as long as he take care me enuff and never stop caring pun haku dah cukup bersyukur ko tau, itu nikmat sebentar yang tuhan bagi kat dunia ni, redha ja la...he is not SETH TAN yang kaya, hensem dan dapat memuaskan hati ibu bapa mertua dan sebagainya.....but he is no way not respecting elders.....aduiiii...!

Menantu mak haku kasi ni....menantu ko ada kasi ni ker m.cik...????!


5 comments:

Hunny Kitty said...

kheleeesssss

Unknown said...

haha.. sangat xpatut.. bese lah.. nama pun makcik kg sebelah.. hihi

DaZzlingLilLy said...

konon semua menantu yg dia ada bagus sgt lah agaknya..tapi sesuai kot dia dapat menantu yg bagus sebab dia sendiri tak bagus..baru compliment keluarga dia..husband zai baru lagi kot jadi menantu dlm family,lama2 nanti dia pandai la nak sembang2 and bawak diri dlm family zai..jgn risau and toksah dgr sgt cakap mokcik gitu..terpaksa buat pekak..janji kita bahagia dgn kehidupan kita and tak kacau dia..

Yani said...

hahha....zai!!! i suka last picture tue...i wish i had it one...hohho...

kes makcik tue....balik tok pulau lepas nie..beli cabai banyak2, cili jaa dia..**hoho..terus kurang ajar pulak cara tue kan**

dop paham, awat la nak banding2kan...kalau dia ada tweet tue, sure hari2 duk tweet pasai "oh menantu ku rajin" "oh menantu ku pandai potong bawang" "oh menantu aku orang kaya kg X"

better low profile dari habaq sedhoniaaa....

Kevin said...

Thank you for taking the time to share this with us