Sunday, June 12, 2011

PECAH TRADISI....define it?!!!!


I'm back....! weih setelah 4 hari bercuti, pulang ke kg menguruskan hal2 perkahwinan, mcm nak tercabut tapak kaki, nak tercabut tangan haku ni, penat buat itu ini, rasa nak give up jer ngan preparation and kawen ja trus, mcm ni kah semua bride-to-be bl time nak kawen, S.A.L.U.T.E.....

4 hari lagi nak kawen, sungguh mcm2 x siap lagi, walaupun dah plan setahun or 2 3 tahun awal pun mesti saat2 akhir tetap x settle, sungguh haku ckp, unless anak2 org berada kot yg semua org tulun buatkan, kata junior sy "tgk Zul dah selamat nikah, ok jer"...dia me'refer' kepada teman sekerja yg lain, nikah gantung kenduri bulan 9 nanti, and Zul just prepare a simple matrimony ceremony dan x mcm i yg serba tidak cukup dan penat ke sana2 sini...and then my junior sambung lagi... 'tapi ini permaisuri nak kawen kan so terpaksala penat2...' huh sekeh jugak budak ni kang....i'm no queen forever ...hari itu saja ok....!

ok permaisuri nak ckp ni majlis sy sederhana sj, bukan mcm Dato Siti 'sederhana tetapi meriah' tu ok...i punya majlis simple sungguh, dan nak ckp awal2 tema sudah jadi caca merba, hahaha...i nak gelak awal2 sbb mmg sungguh caca merba but i don't mind, entah kenapa rasa redha sj, it is not that i am somebody yang org kesah pun kawen camna kan.haku je yang lebih2 nak perfect tp bajet ciput je kan.so let it go ja lah....

Ok antara berita tergempar yg i nak titipkan disini, supaya i ingat dan x lupa, so harus catat di blog peribadi ni, haku kena serang ngan sedara sendiri....katanya i buat kenduri PECAH TRADISI kat kg tuh!!!!!!!..... u all know what kenduri belum lagi di jalankan, mana dia tahu pecah tradisi, dia ada toyol tolong ramalkan ke hapa, mmg haku panas hati, siap bertempik di tingkap rumah haku...'ko nak buat mcm2 ni, elok2 sgt ni, jgn sampai org ckp buruk...aku x tau la...org dok ckp buruk pasal kenduri ko....' Owh Em Gee..!!! and pas tu dia pecut lari dari tingkap rumah haku.....u oll bayangkan perasaan i and adik beradik yg tengah pack kan doorgift time tu.....darah i naik mcm nak pecah je jantung sbb terlebih pam kot. i mcm nak sumpah ja org mcm ni, he is my relative tau tak, anak ko kawen haku x da kisah pun ko buat apa, and i dont even use my dad money for all the things,coz he keep mention semua tu duit my dad sbb my dad nak tunjuk kat semua org kg, i was like ......*&*^@!#*.....!!!!!

Mak ngan ayah asyik ckp sabar biarkan ja org mcm tuh, tuhan lebih tahu, oihhhh mcm mana nak sbr, haku x guna duit dia pun tlg la, agaknya dah masa anak dia kawen kepala otak dia x tercapai kot nak buat DIY mcm i, i think for bride-to-be blogger benda2 yg i buat tu dah common sgt base on yg i jmpa dari blog2 kawen or wedding inspirasi kat internet dan majalah, i punya nak save duit so i x hire wedding planner or butik pengantin tlg buatkan, i buat sendiri ngan adik beradik saja......wah wah wah senang ja dia ckp haku perabih duit mak bapak...grrrrrr~ geram......!!!!...kalo haku perabih duit mak bapak pun bukan luak duit dia kan.napa la dia sibuk sgt agak2 korang la....haih ...

ok muka i dah kerut2 ni sbb teringat kejadian itu, sepatutnya time ni i dok scrub muka ke pakai mask ke, lotion ke sbb nak jadi ratu sehari kan, ini tak dok hangn kat manusia itu plak.....hampes sungguh...all readers if happen u read this do pray for me, sy sungguh nak nikah ni bukan nak gaduh...aduiii..!


marah ni..!


3 comments:

melur.roslan said...

aku dtg penang 16-18 jun nie..hang kat penang kan..bg no tepon ang..mane tau leh jumpa nnt..
post kat blog aku ek..

rubyzahidi said...

Ciktun,kalo aku jd ko,aku dh fire jam2 tu jugak.ade ke patut ckp cmtu.haih!sabo2.aku doakan majlis ko lancar semuanya.

brid3ofkayangan said...

Rose --> wei aku kat kg dah time ni, nak blk esok ni ha,dtg la kenduri aku wei, map ada kat FB...

Ruby --> kasehan aku ruby...aku x bersalah, aku geram btui depa dok expect lebih2 padahal aku buat besa2 ja....sedey...T__T